Activitats

Totes les activitats proposades més avall van dirigides a Cicle Superior de Primària.


1.      LA CAÇA DEL TRESOR

Heu d'intentar resoldre unes preguntes sobre Sant Feliu de Guíxols i aquestes les haureu de respondre en un  Word, prèviament obert. 

Objectius:

- Conèixer diferents aspectes de la població de Sant Feliu de Guixols.
- Introduir-se en les noves tecnologies de forma autònoma i dinàmica.
- Reforçar el treball autònom seguint unes pautes establertes.

COMENCEM!!


2.      EL CICLE DE L'AIGUA 

Després de mirar el vídeo , fer l’experiment  i respondre les posteriors preguntes del cicle de l’aigua, elaboreu en petits grups un conte sobre el procés que fa una gota d’aigua. S’ha de tenir en compte que els rius (han de tenir el nom d’un de la teva població) i això amb la resta d’elements naturals que utilitzeu.

Objectius:

- Conèixer el cicle de l’aigua, a partir del riu o elements naturals més  pròxims que tenen  com són els  de Sant Feliu.


Avaluació:


Avaluarem als infants mirant si han respós bé a les preguntes fetes sobre el cicle de l’aigua, i el posterior conte realitzat per ells, si el conte descriu el cicle del aigua utilitzant el nom d’elements del poble de sant feliu ens donarem per satisfets, i considerarem que els infants han fet un bon aprenentatge.

COMENCEM!!



3.      CUIDEM LES NOSTRES PLATGES

Un cop s’ha treballat els rius i mars de Sant Feliu de Guíxols, es treballarà la importància d’aquests  en la vida dels ésser humans. Després es parlarà sobre els actes bons i dolents que fan els humans i les seves conseqüències, per tal de que els alumnes es conscienciïn de que han de mantenir la platja de Sant Feliu en aquest cas neta.

Per tal de que el que es treballi sigui més significatiu pels alumnes es proposa fer un experiment:

Materials:

-          Una ampolla de vidre o plàstic transparent, no menor a 3 litres.
-          Colorant vermell per a aliment.
-          Una tassa per mesurar.

Procediment:

Abocar l'ampolla mitja tassa d'aigua. Després, afegir dues gotetes de colorant vermell. Barrejar, aquestes gotes amb la mitjana tassa amb aigua dins d'ampolla. Finalment, afegir una tassa amb aigua per primera vegada fins que el color vermell desaparegui.

Què passa?

Després d'aproximadament 10 gots amb aigua neta el colorant vermell desapareix, aparentment.

Explicació:

El que ha passat és perquè les molècules que donen en color vermell a l'aigua (quan se li fetes les dues gota de colorants a la mitjana tassa amb aigua) es troben tan a prop unes de les altres que es poden ser albirades a primera vista. Quan se li comença a agrega aigua a l'ampolla, aquestes molècules comencen a distanciar entre si. El seu distanciament és cada vegada major a mesura que tinguin més aigua entre elles, de manera que arriba un moment en què el colorant vermell és imperceptible a simple vista. Però això no vol dir que la molècules de colorant hagin desagradable, sinó més aviat, que es troben dissoltes en la gran quantitat d'aigua.

Relacions amb la matèria de la classe:

Tot i que un esdeveniment contaminant pot passar en un sol lloc determinat, aquest pot afectar a molta quantitat d'espècies diferents. Com que si una població es veu afectada directament per la contaminació de l'aigua, aquesta al seu torn a afectés a altres poblacions d'éssers vius (a causa de les interrelacions que es produeixen), el que fa que tant la comunitat com l'ecosistema es vegin pertorbats en gran manera. També si a causa dels contaminants una població baixa la seva densitat o el seu potencial biòtic això afectés en gran mesura a les interrelacions (predació, competició, etc.) Amb altres espècies, cosa que afectarà, sens dubte, a l'equilibri natural.

Efectes en la natura:

El que passa en la naturalesa és molt similar a l'experiment, ja que quan contaminants, en major mesura produïts per l'home, que són llançats a les aigües de rius i mars, en veure's dissolt en grans quantitats d'aigua es fan imperceptibles a l'ull humà, però afecten d'igual mesura tant a la flora i fauna com a les persones circumdant a aquests llocs. És així com cada any moren uns 10 milions de persones al món per beure aigua contaminada.

Objectius:

- Conèixer les conseqüències de contaminar les platges.
- Cuidar la platja de Sant Feliu i d’altres.


Avaluació:


Per avaluar aquesta activitat es tindrà en compte l’actitut participativa dels infants alhora de fer l’experiment, posteriorment s’intentarà concienciar als alumnes de la importància de no contaminar les platges i entre tots farem referència a l’experiment per parlar del tema.

COMENCEM!!



4.      UBIQUEM AL MAPA

Abans de fer l’activitat els nens/es hauran fet una excursió pel poble de Sant Feliu de Guíxols i així després poder ubicar els diferents monuments i llocs emblemàtics en el mapa.

Sant Feliu és conegut arreu per les seves platges i el passeig marítim. No obstant això, aquest elements són una part, la més coneguda, evidentment de Sant Feliu, per una altre banda ens volem endinsar més en aquesta petita ciutat, conèixer l’ermita de Sant Elm, el rellotge de sol de la casa Patxot, el monestir i la Porta Ferrada...A més, no cal allunyar-se massa del nucli urbà per a trobar indrets de gran interès en el context de la costa brava i del litoral català.

La ciutat ha aconseguit mantenir fins ara un patrimoni excepcional, com ara la Vall de les Comes o la zona agrícola de Sant Amanç, quan la major part dels municipis costaners de Catalunya han deixat urbanitzat la pràctica total del seu territori.


Objectius:


-          Conèixer i familiaritzar-se amb Sant Feliu de Guíxols.
-          Mantenir l’atenció durant el temps establert per a l’activitat.
-         Observar les característiques pròpies dels monuments i dels llocs
           més emblemàtics de Sant Feliu de Guíxols.
-          Mètode de diversió i entreteniment.
-          Identificar i aplicar el nom adequat els diversos monuments i elements observats.


COMENCEM!!
     Seguidament, realitzarem una activitat, explicarem els edificis i llocs més interessants de Sant Feliu on els acompanyarà una imatge del lloc citat, per acabar tindrem un mapa de la ciutat per poder col·locar la imatge en el punt  corresponent on li pertocaria.

1. El Monestir



2. La Porta Ferrada


3. L’Ermita de Sant Elm i el mirador




4. Rellotge de sol de la casa Patxot



5. El passeig del mar



6. L’antiga estació de tren




7. L’ajuntament





 Per acabar, aquí tenim el mapa per col·locar els diferents edifici i llocs de la ciutat.





Avaluació:


Després de fer una excursió per Sant Feliu de Guíxols, i veure els diferents monuments i llocs emblemàtics, avaluarem la identificació i aplicació del nom adequat dels nostres alumnes en la ubicació en el mapa.